MEETCONTENT WROCŁAW – MAJ 2023
Za nami kwietniowa edycja MeetContentWRO. Poniżej podsumowanie oraz zapowiedź tego, co czeka nas w maju. Zapraszamy!
Po zebraniu feedbacku od użytkowników w kwietniu w Nokia Garage, w maju wrocławscy contentowcy ruszają się lokalizować w Ten Square Games 😉
Ale zanim o feedbacku, jak zwykle, zaczniemy od tego co przed nami.
Maj - Ten Square Games
Majowy MeetContentWRO odbędzie się w siedzibie firmy Ten Square Games. Tym razem tematem przewodnim będzie lokalizacja. Smaczku doda mu fakt, że dowiemy się o lokalizacji gier komputerowych 🤩
Nasi prelegenci, Zuzanna Widz, Localization & UX Writing Specialist oraz Bartłomiej Piątkiewicz, Senior Localization & Translation Specialist opowiedzą nam o tajnikach swojego fachu w prezentacji pod przewrotnym tytułem: BE A-HEAD OF THE GAME - Video game localization for rookies.
Zapowiada się arcyciekawie! Dowiemy się, między innymi, jak zazwyczaj przebiega proces lokalizacji, jakich zmian życzyliby sobie nasi prelegenci oraz z jakimi wyzwaniami zespoły lokalizacyjne muszą się mierzyć.
GDZIE I KIEDY:
- 17 maja 2023 godzina 18:00
- Ten Square Games, ul. Traugutta 45
- Formularz zgłoszeniowy
Kwiecień - Nokia
W kwietniu spotkaliśmy się w Nokia Garage a meetup miał formę panelu dyskusyjnego. Trzech panelistów: Joanna Dec, Jakub Jankowski oraz Tomasz Prus, wszyscy z wieloletnim doświadczeniem, omawiało różne aspekty z obszaru customer feedback z Katarzyną Paśko-Jarosik.
Każdy z panelistów wnosił nieco inną perspektywę na zbieranie opinii klientów na temat dokumentacji. Inna perspektywa wynikała głównie z odmiennych produktów i sposobu ich użytkowania. Pewne elementy okazały się jednak uniwersalne:
- W przypadku dokumentacji dostępnej online, niezwykle przydatnym źródłem informacji jest zawsze analityka stron, która może nam pomóc zrozumieć jak klienci używają dokumentacji i które strony są najpopularniejsze. Jednak analityka nie podpowie nam, jakie wnioski na tej podstawie wyciągać 🤔
- W przypadku dokumentacji drukowanej, największym wyzwaniem okazuje się dotarcie do faktycznych użytkowników - zazwyczaj łatwiej o feedback z ‘drugiej ręki’, czyli od managerów.
- Jeśli tylko są dostępne - zespoły researcherów są nieocenionym źródłem feedbacku.
- Czasem brak feedbacku to dobra wiadomość jako, że z reguły jesteśmy bardziej skłonni podzielić się opinią negatywną niż pozytywną.
Kiedy już zbierzemy feedback, wypadałoby coś z nim zrobić. No właśnie, czyli co?
- W zależności od wielkości firmy i samej dokumentacji, feedback powinien być odpowiednio zarządzany: podobne komentarze można grupować w kategorie, włączyć do istniejącego backlogu a następnie priorytetyzować i implementować w miarę bieżących możliwości.
- Na podstawie opinii klientów czy częstotliwości używania można rozwijać pewne działy dokumentacji a w inne zmniejszać zaangażowanie.
- Żeby pomóc dokumentalistom, ale pośrednio też i klientom, Nokia sprofilowałała użytkowników swojej dokumentacji i stworzyła ‘persony’. Każda z nich związana jest z konkretną rolą, wykonywaną przez danego użytkownika, co pozwala precyzyjniej trafić z informacją dokładnie tam gdzie jest potrzebna.
- Atlassian stworzył wtyczkę do przeglądarki, która informuje dokumentalistę ile otwartych komentarzy zostało zgłoszonych do danej strony dokumentacyjnej.
Paneliści byli co do jednego zgodni: feedback to miecz obosieczny, czasem danych jest bardzo wiele, szczególnie ilościowych. Trzeba jeszcze umieć wyciągnąć na tej podstawie właściwe wnioski i wdrożyć na ich podstawie strategię ulepszeń.
Padło również sakramentalne pytanie: czy klient ma zawsze rację? Wydaje się, że najlepsza odpowiedź, jak we wszystkim w życiu: to zależy 😉
Tym razem, dzięki uprzejmości firmy Nokia każdy uczestnik, który zadał pytanie otrzymał drobny upominek. A pytań było sporo! Mamy nadzieję, że nie była to jedyna przyczyna 😉
W trakcie meetupu wylosowaliśmy również szczęśliwca, który otrzymał darmową wejściówkę na tegoroczny Soap! Conference 🤩
Dziękujemy za udział i widzimy się 17 maja w Ten Square Games!
Autorką tekstu jest zaprzyjaźniona z redakcją Monika Mrozek z MeetContentWRO.