Przejdź do głównej zawartości

MEETCONTENT WROCŁAW – KWIECIEŃ 2023

· 4 min aby przeczytać

To już mała tradycja, że co kilka tygodni zapraszamy Was na kolejną edycję MeetCotent do Wrocławia. Nie inaczej będzie teraz - nowa odsłona meetupu już 19 kwietnia. Poniżej najważniejsze informacje na jej temat, a także podsumowanie tego, co działo się na spotkaniu w marcu.

Zanim jednak przejdziemy do konkretów chcielibyśmy podzielić się z Wami informacją, że nasz portal objął patronatem medialnym meetupy organizowane przez społeczność MeetContent z Wrocławia. Spodziewajcie się więc regularnych artykułów o tym co dziać się będzie w światku wrocławskiego techwritingu oraz relacji z tego, jak przebiegły kolejne edycje spotkań. A co nas czeka już za kilka tygodni?

Kwiecień - Nokia Garage

Kwietniowy MeetContentWRO odbędzie się w Nokia Garage. Wraz z organizatorami mamy nadzieję, że to niesamowite miejsce zainspiruje wszystkich uczestników do wyjścia poza utarte schematy. W Nokii wróci format dyskusji panelowej.

Tym razem tematem rozmowy będzie: Know your audience - How to gather customer feedback?

Odbiorcy to punkt centralny dla każdego twórcy treści. Wiemy, że od odbiorców powinien zaczynać się każdy nowy dokument i na nich się kończyć. Robimy to też dla siebie - w końcu żaden autor nie chce pisać do szuflady 🙃

W rozmowie w Nokia Garage wezmą udział doświadczeni specjaliści i managerowie od treści  technicznych:

  • Katarzyna Paśko-Jarosik - obecnie Documentation Team Manager w Nokii. Wcześniej również Technical Editor, Technical Writer, a potem Product Owner. Kasia jest również jedną ze współorganizatorek MeetContentWRO.
  • Jakub Jankowski - obecnie Documentation Manager w Nokii, mocno zaangażowany w różne inicjatywy związane z badaniem satysfakcji i opinii klientów. Zaczynał w Nokii w 2008 jako Technical Writer, potem Technical Manager, gdzie skupiał się głównie na współpracy z klientami i zbieraniu feedbacku.
  • Joanna Dec - obecnie Area Product Owner w Nokii. Joanna zaczynała tam od stanowiska Project Support w dziale Customer Documentation, gdzie również pracowała jako Technical Writer.
  • Tomasz Prus - obecnie Experience Design Manager w Atlassian. Pasjonat treści technicznych i wszystkiego, co z nimi związane. Tomek jest szkoleniowcem ITCQF i wykładowcą Komunikacji Technicznej na Akademii Finansów i Biznesu Vistula oraz współorganizuje MeetContentWRO.

Jak widać, zasoby wiedzy i doświadczenia są ogromne. Co z kolei zapowiada ciekawą dyskusję, w której między innymi poruszone zostaną tematy takie jak:

  • Jakie są metody zbierania feedbacku od klientów?
  • Czego można dowiedzieć się analizując dane z Google Analytics?
  • Jak często pytać o feedback?
  • Jak przygotować się do sesji feedbacku z klientem?
  • No i wisienka na torcie: Czy klient ma zawsze rację? 😉

W imieniu organizatorów zapraszamy Was serdecznie na: Know your audience - How to gather customer feedback?

Gdzie i kiedy

19 kwietnia 2023 godzina 18:00

Nokia Garage, ul. Szybowcowa 2

Formularz zgłoszeniowy

Marzec - Etteplan

W marcu spotkaliśmy się w firmie Etteplan na pogaduchy o Simplified Technical English (STE). Tytuł prezentacji był wymowny, ale na koniec wszyscy rozumieliśmy dlaczego: STE - How to control the beast. Prowadzący, Jan Sosna i Barbara Kardel-Piątkowska opowiedzieli fascynującą historię o powstaniu STE, a właściwie o potrzebie, która go stworzyła. STE to podstawa w branżach, w których właściwe zrozumienie dokumentacji technicznej jest kluczowe dla ludzkiego zdrowia i życia.

Z dużą dawką humoru i dystansu, aplikowaną przez prowadzących, dowiedzieliśmy się o podstawowych zasadach i poznaliśmy barwne przykłady.

Język STE polega między innymi na:

  • posługiwaniu się konkretnymi instrukcjami,
  • używaniu prostych czasów i strony czynnej,
  • eliminacji synonimów i wszelkiego żargonu,
  • unikaniu zbitek rzeczownikowych,
  • braku średnika 😀,
  • używania standardowego słownika, który zawiera zatwierdzone i niezatwierdzone zwroty i słowa.

Wszystko to wydawało się niezwykle ograniczające dla swobody Technical Writerów. Jednak oboje prowadzący podkreślali, że STE można dostosować do potrzeb konkretnego projektu. Na przykład za pomocą specyficznych dla klienta nazw technicznych czy stosowania glosariusza klienta.

Po fantastycznym wystąpieniu wszyscy rozumieliśmy STE nieco lepiej: jego wady, zalety i właściwe środowisko implementacji. W pytaniach od uczestników pojawiały się głównie kwestie łatwości lokalizowania treści w STE a także czy może być stosowany do dokumentowania software’u?

Pytanie pozostało otwarte. STE to świetne narzędzie i, podobnie jak każde inne, ma swoje spektrum zastosowań. A software, jak to software, rządzi się swoimi prawami… 😉

Jeśli zainteresował Was temat STE, tu możecie znaleźć aktualną specyfikację: https://www.asd-ste100.org/

Dziękujemy za udział i widzimy się 19 kwietnia w Nokia Garage!


Artykuł powstał we współpracy z Moniką Mrozek z MeetContent.