Komunikacja techniczna – co jest na topie

W czasach zarazy można usiąść z filiżanką kawy lub zimnego piwa i obserwować co się dzieje u sąsiada w ogrodzie lub obejrzeć film, albo… sprawdzić najnowsze trendy w branży.

Zadbaliśmy o to drugie, pierwszym musicie się zając sami. Dbając o Waszą higienę umysłu, polecamy podsumowanie roku 2019 – „THE STATE OF TECHNICAL COMMUNICATION”, który znajdziecie pod tym linkiem. Raport  ten ma jedynie 78 stron 😊 i  przedstawia wyniki praktycznie z każdej dziedziny komunikacji technicznej.

Autorem jest Scott Abel, postać znana w świecie techcommu, jako The Content Wrangler. Trzeba przyznać, że wykonał tytaniczną pracę, z której teraz wszyscy możemy czerpać garściami.

Żeby Was zainteresować wybraliśmy trzy najciekawsze (naszym zdaniem) wątki pojawiające się w raporcie:

  • #Chat Boty i sztuczna inteligencja,
  • #Dokumentowanie API,
  • #Narzędzia

Jeśli jednak uznacie, że temat jest już Wam znany a szukacie czegoś innego, mocno zachęcamy do zapoznania się z całym raportem!

#Chat Boty i sztuczna inteligencja

Czy jesteście ciekawi jaki wpływ na komunikację techniczną będą miały nowe technologie?

Czy chat boty mogą być korzyścią w tworzeniu online helpów?

Czy czat boty są przydatne?

Poniżej dane zebrane w koliste diagramy 😊

 

#Dokumentowanie API

Co zrobić żeby dokumentacja była wartością dodaną zarówno do oferowanego produktu jak i dla zespołu?

Jakie potrzeby szkoleniowe mają zespoły tworzące dokumentację?

…i więcej kolistych diagramów 😊

Co tu dużo pisać liczby nie kłamią, przed menadżerami dokumentacji API stoi nie lada wyzwanie.

#Narzędzia

Jak zawsze życzeń co do użytych narzędzi jest kilka; uniwersalność, prostota użycia, automatyzacja. Co zatem jest najbardziej popularne?… Odsyłamy do raportu 😊.

Czy w waszej pracy są podobne problemy lub spostrzeżenia?

Zachęcamy do komentarzy!