Komunikacja techniczna - co jest na topie
W czasach zarazy można usiąść z filiżanką kawy lub zimnego piwa i obserwować co się dzieje u sąsiada w ogrodzie lub obejrzeć film, albo... sprawdzić najnowsze trendy w branży.
Zadbaliśmy o to drugie, pierwszym musicie się zając sami. Dbając o Waszą higienę umysłu, polecamy podsumowanie roku 2019 – „THE STATE OF TECHNICAL COMMUNICATION”, który znajdziecie pod tym linkiem. Raport ten ma jedynie 78 stron 😊 i przedstawia wyniki praktycznie z każdej dziedziny komunikacji technicznej.
Autorem jest Scott Abel, postać znana w świecie techcommu, jako The Content Wrangler. Trzeba przyznać, że wykonał tytaniczną pracę, z której teraz wszyscy możemy czerpać garściami.
Żeby Was zainteresować wybraliśmy trzy najciekawsze (naszym zdaniem) wątki pojawiające się w raporcie:
- #Chat Boty i sztuczna inteligencja__,
- #Dokumentowanie API__,
- #Narzędzia
Jeśli jednak uznacie, że temat jest już Wam znany a szukacie czegoś innego, mocno zachęcamy do zapoznania się z całym raportem!
#Chat Boty i sztuczna inteligencja
Czy jesteście ciekawi jaki wpływ na komunikację techniczną będą miały nowe technologie?
Czy chat boty mogą być korzyścią w tworzeniu online helpów?
Czy czat boty są przydatne?
Poniżej dane zebrane w koliste diagramy 😊
#Dokumentowanie API
Co zrobić żeby dokumentacja była wartością dodaną zarówno do oferowanego produktu jak i dla zespołu?
Jakie potrzeby szkoleniowe mają zespoły tworzące dokumentację?
...i więcej kolistych diagramów 😊
Co tu dużo pisać liczby nie kłamią, przed menadżerami dokumentacji API stoi nie lada wyzwanie.
#Narzędzia
Jak zawsze życzeń co do użytych narzędzi jest kilka; uniwersalność, prostota użycia, automatyzacja. Co zatem jest najbardziej popularne?... Odsyłamy do raportu 😊.
Czy w waszej pracy są podobne problemy lub spostrzeżenia?
Zachęcamy do komentarzy!