Write the Docs Prague 2021 coraz bliżej

Coraz szybciej zbliża się termin tegorocznej edycji Write the Docs Prague. Podobnie jak w poprzednich latach objęliśmy to wydarzenie patronatem 🙂 Poniżej garść najważniejszych informacji.

Co, gdzie i kiedy?

Z uwagi na wciąż panującą pandemię, konferencja ponownie odbędzie się w formacie online. Termin wydarzenia to 3-5 października.

Poniżej skrótowy program wydarzenia:

  • Niedziela (3 października) – Writing Day oraz powitanie uczestników na platformie online.
  • Poniedziałek (4 października) – pierwszy dzień konferencji – oficjalne otwarcie, pierwsze prelekcje, Unconference oraz wieczorna impreza zapoznawcza ;-). Wiadomo już, że każda prelekcja będzie trwała około 30 minut. Po jej zakończeniu większość prelegentów odpowie na pytania uczestników w moderowanej sesji Q&A. Informacje dotyczące wieczornego eventu zostaną zapewne przekazane uczestnikom wraz z pojawieniem się szczegółowego programu.
  • Wtorek (5 października) – drugi dzień konferencji – dalsze prelekcje, Unconference, Job Fair, zakończenie konferencji. Podobnie jak w pierwszym dniu wydarzenia, prelekcje będą trwały około 30 minut, a po nich nastąpi sesja Q&A.

Szczegółowy program nie jest jeszcze znany. Organizatorzy podzielili się jednak listą prelegentów i tematyką ich wystąpień. Poniżej zagadnienia, które przypadły nam najbardziej do gustu. Dajcie znać, które tematy najbardziej Was zaciekawiły 🙂 A może na Waszej liście znalazły się inne prelekcje? Zapraszamy do komentarzy.

Prelekcje – subiektywny wybór

Wiadomo już, że podczas dwóch dni konferencji odbędzie się 14 prelekcji. Poniższe tematy szczególnie zwróciły naszą uwagę, choć trzeba przyznać, że w tym roku trudno było wybrać najciekawsze, bo większość propozycji wydaje się bardzo kusząca.

  • Lana Brindley More than words: Reviewing and updating your information architecture – podczas swego wystąpienia Lana skoncentruje się na bardzo istotnej kwestii w pracy technical writera, a mianowicie architekturze informacji. Świetna architektura informacji nie tylko pomaga czytelnikom prawidłowo poruszać się po dokumentacji, ale także wpływa na sposób w jaki odbierają oni opisywany produkt czy firmę, która go stworzyła. Ponadto dobra architektura informacji może pomóc w poprawie SEO, skróceniu czasu przebywania w witrynie i zmniejszeniu współczynników odrzuceń. Podczas tej prelekcji Lana omówi, jak ocenić obecną architekturę informacji, ustalić, jakiej architektury informacji wymagają dokumenty i jak ją wdrożyć, aby uzyskać najlepsze wyniki.
  • Karen Sawrey Hustling for Fun and Profit as a Technical Writer: A Freelancing Starter Kit – Praca technical writera wymaga umiejętności, wiedzy i zamiłowania do technologii w połączeniu z ciągłym uczeniem się, co jest bardzo podobne do pracy programisty. Ale w przeciwieństwie do deweloperów, technical writerzy często trafiają na ścianę kariery pracując dłużej na tym samym stanowisku oraz u jednego pracodawcy. Prowadzi to także do ograniczonej możliwości zwiększenia zarobków, ponieważ ograniczony rozwój i różnorodności wyzwań powodują, że nie ma nic nowego, czym można by rozbudowywać CV. Prelekcja Karen dotyczy zmiany sposobu myślenia na temat sposobu wykonywanej pracy. Chodzi o to, by zwrócić się do freelancingu jako szansy na rozwój kariery w różnych formach – od doradztwa po pisanie, edycję, pracę menedżerską i strategiczną.
  • Jenn Leaver Docs leadership: How to become a stronger leader for your team – Prowadzenie zespołu dokumentacji jest wyzwaniem. Trzeba skupić się nie tylko na treściach związanych z produktami firmy, ale także na ogólnym doświadczeniu osób korzystających z dokumentacji. Jak więc zapewnić, że zbudujesz i rozwiniesz zespół empatycznych, utalentowanych ludzi, którzy tworzą doskonałe treści i doświadczenia? Prelekcja skierowana jest do tych, którzy są zainteresowani byciem formalnym lub nieformalnym liderem w swoim zespole. Wraz z Jenn przyjrzymy się zatrudnianiu współpracowników, rozwijaniu możliwości zespołu, filozofii przywództwa oraz sposobom zapewnienia, że zespół działa w modelu opartym na zaufaniu i współpracy.
  • Kevin Hwang Customer Feedback is the Fuel in our Engine – Skąd wiesz, czy twoja dokumentacja jest dobra? Napisałeś ją, a kilka osób ją przeczytało i zredagowało. Ale czy to co napisałeś jest dobre? Czy jest użyteczne? Czy rzeczywiście pomoże klientowi? A czy ktoś to w ogóle czyta? W swej prelekcji Kevin zada Wam te wszystkie pytania i spróbuje przekonać byście pozwolili klientom przekazywać opinie dotyczące Waszej dokumentacji. Dowiecie się dlaczego to jest ważne, jakie niesie z sobą wyzwania i jak sobie z tymi wyzwaniami poradzić. Dostarczy także kilka niezapomnianych, przekonujących i zabawnych przykładów opartych na własnym doświadczeniu zawodowym.

Poza przykładowymi tematami, konferencja obfituje w inne ciekawe propozycje, między innymi związane z: dokumentacją API, ergonomią poznawczą w świecie technical writingu, narzędziami w dokumentacji, rolą społeczności w tworzeniu dokumentacji, czy content designu.

Jak dobrze wiecie, z Write the Docs jesteśmy związani już od kilku lat i z własnego doświadczenia wiemy, że udział w konferencji to nie tylko spory zastrzyk wiedzy, przekazanej w przystępny i profesjonalny sposób. To także szansa na poznanie wielu osób z branży, choć w tym roku ponownie nieco inaczej, bo przed monitorem. Chętnych zapraszamy do naszych relacji z poprzednich edycji konferencji:

Rodzaje i ceny biletów

Osoby zainteresowane kupnem biletów odsyłamy na stronę, na której znajdziecie szczegóły dotyczące poniższych rodzajów biletów:

  • Bilet korporacyjny – gdy pracodawca płaci za bilet pracownika – €150.
  • Bilet indywidualny – dla osób uczestniczących w konferencji na własny koszt, pracujących w wolontariacie, rządzie lub dla firm posiadających mniej niż 10 pracowników – €100.
  • Bilet dla studentów lub osób nieposiadających zatrudnienia – €25.

Cena biletu zawiera:

  • Przekaz na żywo wszystkich prelekcji.
  • Możliwość zadania pytań prowadzącym po prelekcji (istnieje możliwość, że ta opcja nie będzie dostępna przy wszystkich prelekcjach).
  • Dostęp do czatu, na którym będzie możliwość prowadzenia dyskusji z uczestnikami, prelegentami oraz sponsorami.
  • Dostęp do platformy podczas Writing Day.
  • Dostęp do wirtualnych targów pracy.

Wszystkim uczestnikom życzymy dobrych wrażeń i owocnej nauki 😉 A czytelników już zapraszamy na naszą relację.