Inspiracje dla technical writera – podcasty

W dzisiejszym poście powracamy do cyklu Inspiracje dla Technical Writera. Tym razem stawiamy na podcasty.

Zanim jednak przejdziemy do meritum, poniżej lista poprzednich artykułów z naszej serii:

W coraz bardziej zabieganym świecie trudniej jest pogodzić ze sobą życie zawodowe, prywatne, dbanie o formę i zdrowie oraz ciągły rozwój umiejętności czy hobby. Jeśli brakuje Wam czasu na czytanie branżowych artykułów z pomocą może przyjść podcast. Temat ten, poruszaliśmy już kiedyś – chętnych do przeczytania zapraszamy tutaj. Postanowiliśmy jednak go odświeżyć i poinformować Was o nowościach.

Poniżej lista propozycji, która może okazać się pomocna dla osób zainteresowanych komunikacją techniczną.

  • Inside Tech Comm – autorką podcastu jest Zohra Mutabanna, senior technical writer. Podcast skierowany jest do osób zainteresowanych ogólnie rozumianą komunikacją techniczną. Zohra, poprzez wywiady z osobami związanymi z tą dziedziną – doświadczonymi praktykami, naukowcami, a także niedawnymi absolwentami uczelni, którzy dzielą się swoją zawodową podróżą i dostarczają niesamowitych spostrzeżeń, aby przynieść korzyści nam wszystkim – pragnie zainteresować słuchaczy tech commem. Kolejne rozmowy pojawiają się średnio dwa razy w miesiącu. Podcast liczy obecnie 13 odcinków.
  • Knowledgebase Ninjas – podobnie jak poprzednik i ten podcast oparty jest na wywiadach. Każdego tygodnia ktoś z dużym stażem zawodowym w świecie dokumentacji technicznej odpowiada na szereg pytań związanych z pracą technical writera.
  • I’d Rather Be Writing – dla wielu z Was nie jest pewnie niespodzianką fakt, że Tom Johnson do swego bardzo popularnego bloga dodał także opcję podcastu. Liczy on obecnie 304 odcinki, w których znajdziecie sporo wartościowych informacji ze świata komunikacji technicznej.
  • API The Docs Podcast – goście biorący udział w podcaście opowiadają o swoich spostrzeżeniach i doświadczeniach w pracy technical writera. Znajdziecie tu także liczne porady z portali deweloperskich, pomysły na to, jak usprawniać swój warsztat oraz nowinki z zakresu dokumentacji API.
  • Tech Writer Koduje – jedyny (jaki znamy) polski podcast dla osób zainteresowanych komunikacją techniczną. Michał wraz z Pawłem koncentrują się na technicznej stronie pracy technical writera w branżī IT. Sporo tu informacji na temat narzędzi czy tego, jak bardzo i w jaki sposób technical writer może rozwinąć swoje techniczne umiejętności.
  • Just say IT! – seria krótkich i zabawnych podcastów, których autorką jest Beth Haggerty, specjalistka od wbudowanych systemów pomocy dla oprogramowania. W swej pracy zajmuje się architekturą informacji oraz korzysta z zasad prostego języka w tworzeniu treści. Jako certyfikowana specjalistka ds. metadanych, fanatycznie podchodzi do tworzenia intuicyjnych taksonomii, aby zapewnić spójność informacji i ułatwić ich wyszukiwanie użytkownikom końcowym. W swoim podcaście zwraca się do społeczności zajmującej się technical writingiem, jednak z uwagi na spory zastrzyk humoru i ironii, krótkie słuchowiska mogą być interesujące także dla osób spoza branży.
  • The Manuscript – autor podcastu, Breno Baretto, jest technical writerem z zamiłowaniem do programowania webowego. W swych materiałach łączy obie dziedziny, dzięki czemu możecie posłuchać ciekawostek na temat technical writingu, projektowania instrukcji, pisania UX, strategii treści i wszystkiego, co może być interesujące w treściach dotyczących produktów cyfrowych i branży technologicznej.
  • Grammar Girl – Mignon Fogarty jest założycielką portalu Quick and Dirty Tips oraz twórczynią Grammar Girl, która wielokrotnie została uznana za jedną z 101 najlepszych stron internetowych Writer’s Digest dla pisarzy. Od jakiegoś czasu tworzy także podcasty, w których dzieli się ze słuchaczami swoją wiedzą na temat poprawnego pisania.
  • The Content Strategy Podcast – prowadząca podcast, Kristina Halvorson, przeprowadza wywiady z ekspertami z dziedziny content strategy. Spośród wielu poruszonych tu tematów należy wymienić: UX, CX, dostęp do content ops, czy tworzenie treści cyfrowych. Odcinki są podzielone na sezony, a w każdym z nich znajduje się ich 10.
  • Content Components – podcast prowadzą Patrick Bosek, Jarod Sickler i Tim Ludwig. Każdy podcast to krótka, kilkunastominutowa rozmowa dotycząca zagadnienia z obszaru content strategy. To dobry sposób, by poznać nową tematykę związaną z tworzeniem treści, którą, jeśli okaże się interesująca, można rozwinąć dalej we własnym zakresie. Odcinki pojawiają się w każdy wtorek.

Jesteśmy ciekawi czy znacie wymienione przez nas podcasty? Które z nich lubicie, a które zupełnie Wam nie podeszły? A może na naszej liście powinny znaleźć się jeszcze jakieś? Zapraszamy do kontaktu!