Content strategy – treściwa strategia czy strategiczna treść?
A może treśtegia? Wbrew pozorom temat jest poważny. Przeczytaj co to jest content strategy i dlaczego musisz ją mieć.
Na początek spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, kto i kiedy potrzebuje strategii zarządzania treścią?
Nasza odpowiedź jest prosta – każdy i zawsze. Tak, Ty też.
Jeżeli w Twojej firmie tworzy się dokumentację techniczną „bo produkt przecież musi mieć dokumentację” – to znak, że nie macie content strategy. Spróbuj porozmawiać z osobami decyzyjnymi, podsuń im odpowiednią lekturę.
Przede wszystkim musicie sobie odpowiedzieć na pytanie do kogo kierujecie Waszą treść i jaki jest jej cel – co chcecie dzięki tej treści osiągnąć? Czasem nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedź. Ale warto spędzić nad tym problemem chwilę, ponieważ, po pierwsze, bez tego ani rusz, a po drugie, później jest już dużo łatwiej:
- zdecydować w jakiej formie będziecie publikować
- ustalić jakimi kanałami będziecie dostarczać treść do odbiorców
- zrozumieć jakie rodzaje dokumentacji są Wam potrzebne – co będziecie dostarczać?
- policzyć w ilu językach
- zastanawiać się kto musi nad tym pracować…
- i jakie narzędzia będą Wam potrzebne
- zdefiniować procesy według których będziecie pracować
- itd.
Czyli właśnie zdefiniować STRATEGIĘ!
Ponownie, możesz się podeprzeć np. tym artykułem, a przed rozmową z szefem zastanowić się jak mu to sprzedać (pewnie zapyta ile to będzie kosztować i dlaczego warto).
Temat jest złożony i ważny, poświęć tyle czasu ile potrzebujesz i dobrze przygotuj się do rozmowy, bo może ona zmienić Twoje zawodowe życie – od teraz będziesz wiedział po co właściwie przychodzisz do biura 😉
Tutaj znajdziesz liste lektur dla „strategów treści” (tak, to Ty!):
What Books Should Every Content Strategist Read
The Epic List of Content Strategy Resources
A na dokładkę – trochę skrzywiony w kierunku marketingu i social media – ale wciąż oddający istotę sprawy…
… burger :).
Smacznego.