Content strategy – treściwa strategia czy strategiczna treść?

A może treśtegia? Wbrew pozorom temat jest poważny. Przeczytaj co to jest content strategy i dlaczego musisz ją mieć.

Na początek spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, kto i kiedy potrzebuje strategii zarządzania treścią?

Nasza odpowiedź jest prosta – każdy i zawsze. Tak, Ty też.

Jeżeli w Twojej firmie tworzy się dokumentację techniczną „bo produkt przecież musi mieć dokumentację” – to znak, że nie macie content strategy. Spróbuj porozmawiać z osobami decyzyjnymi, podsuń im odpowiednią lekturę.

Przede wszystkim musicie sobie odpowiedzieć na pytanie do kogo kierujecie Waszą treść i jaki jest jej cel – co chcecie dzięki tej treści osiągnąć? Czasem nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedź. Ale warto spędzić nad tym problemem chwilę, ponieważ, po pierwsze, bez tego ani rusz, a po drugie, później jest już dużo łatwiej:

  • zdecydować w jakiej formie będziecie publikować
  • ustalić jakimi kanałami będziecie dostarczać treść do odbiorców
  • zrozumieć jakie rodzaje dokumentacji są Wam potrzebne – co będziecie dostarczać?
  • policzyć w ilu językach
  • zastanawiać się kto musi nad tym pracować…
  • jakie narzędzia będą Wam potrzebne
  • zdefiniować procesy według których będziecie pracować
  • itd.

Czyli właśnie zdefiniować STRATEGIĘ!

Ponownie, możesz się podeprzeć np. tym artykułem, a przed rozmową z szefem zastanowić się jak mu to sprzedać (pewnie zapyta ile to będzie kosztować i dlaczego warto).

Temat jest złożony i ważny, poświęć tyle czasu ile potrzebujesz i dobrze przygotuj się do rozmowy, bo może ona zmienić Twoje zawodowe życie – od teraz będziesz wiedział po co właściwie przychodzisz do biura 😉

Tutaj znajdziesz liste lektur dla „strategów treści” (tak, to Ty!):

What Books Should Every Content Strategist Read

The Epic List of Content Strategy Resources

Content Strategy 101

A na dokładkę – trochę skrzywiony w kierunku marketingu i social media – ale wciąż oddający istotę sprawy…

burger :).

Smacznego.