Przejdź do głównej zawartości

MadWorld powraca ze zdwojoną siłą

· 6 min aby przeczytać

W zeszłym roku, jako partner medialny, mieliśmy okazję uczestniczyć w 5. edycji konferencji MadWorld w San Diego. Co tu dużo pisać - podobało nam się i to bardzo!

Na dowód przedstawiamy naszą relację z tego wydarzenia. W tym roku użytkownicy narzędzia MadCap Flare mają duże powody do radości. Oprócz konferencji w USA, wreszcie doczekaliśmy się europejskiej edycji. Dzięki temu więcej osób będzie mogło zdobyć cenną wiedzę związaną z Flarem. Poniżej przedstawiamy zestawienie najważniejszych informacji na temat obu wydarzeń.

Termin

MadWorld San Diego odbędzie się w dniach 3-6 czerwca 2018, a MadWorld Prague w dniach 11-14 września 2018.

Miejsce

MadWorld San Diego odbędzie się w innym miejscu niż ostatnio. Na tegoroczną edycję, organizatorzy wybrali Hotel del Coronado - zabytkowy drewniany hotel w stylu wiktoriańskim, usytuowany nad oceanem. W momencie otwarcia w 1888 roku był największym ośrodkiem wczasowym na świecie. Obecnie jest to druga co do wielkości drewniana konstrukcja w Stanach Zjednoczonych.

Pierwsza edycja MadWorld Prague zagości w Carlo IV, The Dedica Anthology, Autograph Collection. Ten luksusowy hotel usytuowany w centrum Pragi został zaprojektowany przez austriackiego architekta Wolfa w neoklasycystycznym stylu. Dziewiętnastowieczny budynek był na początku siedzibą banku, a w trakcie reżimu komunistycznego mieściła się tam główna siedziba poczty.

Agenda

MadWorld jest jedyną nam znaną konferencją tech comm, która ogłasza pełny program na wiele miesięcy przed samym wydarzeniem. Dzięki temu nie "kupujemy kota w worku". Oczywiście zdarzają się zmiany związane z sytuacjami losowymi, ale raczej są to kosmetyczne różnice. Proces selekcji jest dość wymagający - osoby, które prezentowały rok wcześniej nie miały z automatu zapewnionego miejsca w edycji 2018. Jest to dowód na to, że organizatorzy obiektywnie podchodzą do proponowaych tematów i starają się wybrać to co będzie najbardziej dopasowane do potrzeb uczestników.

Schemat obu konferencji jest podobny:

  • Pierwszy dzień  - rejestracja, Hospitality Lounge, przyjęcie
  • Drugi i trzeci dzień - prelekcje: w San Diego będzie to 20 prezentacji każdego dnia (5 sesji po 4 ścieżki), w Pradze będzie to 10 prezentacji (5 sesji po 2 ścieżki). Jednocześnie dostępni są eksperci w Hospitality Lounge. Każdy dzień zakończony jest imprezą.
  • Czwarty dzień - seria zaawansowanych warsztatów zakończona Happy Hour - czyli rozmowami przy piwie lub innym drinku

Miło widzieć, że uczestnicy konferencji stają się w kolejnych latach prelegentami. Tak stało się np. w przypadku Joela Wilhelma, który w tym roku wraz z Jayną Locke opowie uczestnikom o tym co manadżerowie powinni wiedzieć na temat MadCap Flare'a, żeby efektywnie prowadzić zespół. Ciekawie zapowiada się też sesja Patricka Calnana o wymaganiach związanych z ułatwieniem użytkownikom dostępu do dokumentacji (accessibility) oraz o tym jak spełnić te wymagania za pomocą Flare'a. Warto też zwrócić uwagę na prezentację Paula Pehrsona o tym jak sobie radzić w sytuacjach kiedy napotykamy problemy z Flarem. Wydaje się, że będzie to bardzo praktyczna prezentacja, która może ułatwić życie niejednemu użytkownikowi. To tylko wybrane pozycje z agendy MadWorld San Diego, która jest naprawdę bogata.

Jeśli chodzi o MadWorld Prague to pomimo mniejszej liczby prezentacji, każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Dla nas interesująca wydaje się prezentacja Michaela Fritza, który postara się wyjaśnić uczestnikom co tak naprawdę kryje się za określeniem Industry 4.0 i co to oznacza dla świata dokumentacji technicznej. Kolejną ciekawą pozycją jest sesja Ellisa Pratta o tym jak zespoły dokumentacyjne zaadaptowały metodykę zwinną (Agile) na swoje potrzeby, pomimo tego, że domyślnie nie obejmuje ona dobrych praktyk związanych z tworzeniem pomocy dla użytkowników. Na deser proponujemy jeszcze prezentację Eloise Lewis, która opowie o tym jak rozbudować pomoc w formacie HTML5 o interaktywnego asystenta (wizard), który potrafi przeprowadzić użytkownika przez skomplikowane zadanie.

Szczegółowy program konferencji znajdziecie na poniższych stronach:

Polecamy też zaglądać na MadBlog gdzie pojawiają się wpisy przybliżające sylwetki prezenterów z MadWorld i ich prezentacje.

Ceny

Poniżej przedstawiamy zestawienie cen biletów.

Do 30.0401.05 - 03.0601.04 - 31.0501.06 - 31.0701.08 - 11.09
Konferencja$1999$2199$999$1099$1199
Warsztaty$699$699$399$499$599

Organizatorzy przewidzieli też specjalne zniżki dla studentów. Niestety, na taki przywilej mogą liczyć tylko uczestnicy MadWorld San Diego. W Stanach Zjednoczonych kształcąca się młodzież może nabyć bilet na konferencję w cenie $499, a na warsztaty w cenie $199.

Cena wejściówki na MadWorld San Diego i MadWorld Prague obejmuje:

  • Wstęp na pierwszy, drugi i trzeci dzień konferencji
  • Dostęp do pracowników wsparcia technicznego MadCap w Hospitality Lounge
  • Aplikację konferencyjną na urządzenia mobilne
  • Przyjęcie na zakończenie każdego dnia konferencji
  • Śniadanie (w przypadku MadWorld Prague dotyczy to tylko uczestników mieszkających w hotelu, w którym odbywa się konferencja) i bufet lunchowy w trakcie drugiego i trzeciego dnia konferencji
  • Przerwy kawowe
  • Zestaw rejetracyjny (torba, koszulka, itp.)
  • Dostęp do slajdów i nagrań audio prezentacji po konferencji

Uczestnicy konferencji, mogą również skorzystać ze specjalnych cen na pobyt w hotelach, w których odbywa się konferencja. Więcej szczegółów znajdziecie na poniższych stronach:

Dlaczego warto?

Według nas istnieje kilka powodów, dla których każdy użytkownik narzędzia MadCap Flare powinien rozważyć poważnie udział w konferencji MadWorld. Po pierwsze, prezentacje są bardzo praktyczne przez co można się z nich sporo nauczyć. Po drugie, dostajemy bezpośredni dostęp do specjalistów wsparcia technicznego (Hospitality Lounge). Dzięki temu w dość krótkim czasie możemy rozwiązać całkiem sporo problemów, które nas trapią. Dla niektórych uczestników jest to główny powód, dla którego decydują się na udział w konferencji.

Po trzecie, na MadWorld panuje świetna atmosfera, a organizacja wydarzenia stoi na wysokim poziomie. Dodatkowo, dostajemy możliwość zwiedzenia ciekawych miejsc, a w przypadku MadWorld San Diego skorzystania również ze słonecznej pogody i plaż.

Według informacji podanej na stronie MadWorld San Diego, 95% uczestników konferencji planuje powrócić w kolejnym roku. Dane te pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród uczestników MadWorld 2017 w San Diego. Wydaje się, że organizator ma powody do zadowolenia.

Jeśli nadal się wahacie, to możecie przejrzeć archiwalne materiały na temat poprzednich edycji MadWorld San Diego.